تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 18:07
کد خبر : 75120

جاماندگان طرح سنجش سلامت نوآموزان گیلان سریع‌تر اقدام کنند

جاماندگان طرح سنجش سلامت نوآموزان گیلان سریع‌تر اقدام کنند

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از اولیاء نوآموزان جامانده طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود به دبستان این استان خواست تا هر چه سریع‌تر برای سنجش نوآموز خود اقدام کنند. رقیه کریمی روز دوشنبه با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان از اولیاء نوآموزان جامانده طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی بدو ورود به دبستان این استان خواست تا هر چه سریع‌تر برای سنجش نوآموز خود اقدام کنند.

رقیه کریمی روز دوشنبه با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در تابستان امسال افزود: در اجرای این طرح در استان ۱۹ هزار و ۷۲۹ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۶۲۰ نفر برای ثبت نام نهایی به مدارس عادی معرفی شده و بقیه به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند که کارهای تخصصی آنان در حال انجام است.

وی عنوان کرد : اولیاء نوآموزان جامانده طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی باید به مدارسی که فرزند شان را در آن ثبت نام کرده اند، مراجعه کرده تا مدیر مدرسه هماهنگی های لازم را برای سنجش نوآموز انجام دهد.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کلاس اولی‌ ها در دو مرحله مقدماتی و تخصصی خاطر نشان کرد: اولیا با تایید سلامت نوآموزان در مرحله مقدماتی با دریافت برگه سلامت می‌ توانند برای نام نویسی به مدارس مراجعه کنند، نوآموز در صورت مشکوک بودن به بیماری یا نارسایی جسمانی وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی گیلان اضافه کرد: کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی‌ های جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به دبستان و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی از اهداف اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۶۸ هزار دانش آموز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.